Turku

Lähetystyö

TURKU, Food & Hope

Vuodesta 2015 lähtien Opiskelijoiden Lähetysliitto on ottanut osaa turkulaisille nuorille ja nuorille aikuisille suunnattujen Food & Hope -iltojen järjestämiseen. Food & Hope on Mikaelin seurakunnan, Katariinan seurakunnan, Kansan Raamattuseuran ja Operaatio Ruokakassin yhteistyössä järjestämää toimintaa, jonka tarkoituksena on auttaa vähävaraisia nuoria ja nuoria aikuisia tarjoamalla sekä ruoka-apua että sosiaalista ja sielunhoidollista tukea.

Tietoa Food & Hopesta

ANGOLA, Raamatunkäännöstyö

Vuodesta 2008 lähtien Opiskelijoiden Lähetysliitto on tukenut Suomen Lähetysseuran lähettiä ja entistä Opiskelijoiden Lähetysliiton aktiivia, Riikka Halmetta, joka toimii Raamatun kääntäjänä Angolassa sekä opettajana yliopistolla. Halme on mukana projektissa, jossa käännetään Raamattua nkumbin kielelle.

Tietoa työstä Angolassa

HONGKONG, Huumevieroitustyö

Opiskelijoiden Lähetysliitto tukee Suomen Lähetysseuran kautta Hongkongin luterilaisen kirkon huumevieroitustyötä. Paikallisella luterilaisella kirkolla on huumevieroituskeskus Tan Ka Wan maaseudulla sekä kaupungissa puolimatkan koti Ling Oi. Opiskelijoiden Lähetysliitto tukee erityisesti Ling Oin puolimatkan kotia, jossa tuetaan jo huumeista irti päässeitä nuoria. Huumeiden käyttö on kasvava ongelma Hongkongissa, ja paikallisen luterilaisen kirkon tekemä työ huumeongelmaisten parissa on antanut monen elämälle uuden toivon.

Tietoa työstä Kiinassa

KENIA, Kirurgisafari

Syksyllä 2015 Opiskelijoiden Lähetysliitto oli tukemassa Keniassa kirurgisafaria, joka on ADRA Finlandin sekä Suomen Ulkoministeriön organisoima projekti, jonka kautta vuodesta 2004 lähtien on Kendun kylässä autettu noin 800 vammautunutta lasta ja nuorta aikuista. Projektissa erityisesti lasten jo syntyneiden vammojen, kampurajalkojen ja korjaamattomien murtumien korjaaminen on ensiarvoisen tärkeätä, jotta lapset pääsevät mahdollisimman omatoimisiksi. Opiskelijoiden Lähetysliitto tuki projektia ottamalla osaa Kenduun lähetettyjen lääkintä- ja leikkaussalitarvikkeiden rahtikuluihin.

Nukutettu potilas matkalla osastolle

Opiskelija opissa